Що для мене вчителювання?
Викладання - це мистецтво, а не ремесло - у цьому самий корінь учительської справи...
Вічно винаходити, вимагати, удосконалюватися - от єдиний можливий курс сучасного вчителя.Ти стоїш перед відчиненими дверима школи.
Виникає безліч питань, і не кожне з них має однозначну відповідь.Хто ти? Який ти?Комунікабельний, самостійний, освічений, бо обрав роботу з людьми, маєш вести за собою інших і давати їм знання.Невпевнений і схвильований, бо не знаєш, як тебе зустрінуть і чи виправдаються твої педагогічні сподівання. Може, спокійно, мовчки відійти, загубившись у натовпі; жити просто, обходячи труднощі й уникаючи проблем???Щ о р о б и т и ?
Йти,
діяти,
працювати,
адже, тільки докладаючи зусиль, можна досягти мети.
Іти впевнено,
не вагаючись,
сміливо й рішуче, долаючи перешкоди й негаразди.
Шкільне повітря
Кожен ранок я біжу до школи. Навіщо? За задоволенням. У школі мене зустрічає тиша коридорів і класів. І яка тиша? З незвичайним, із шкільним, нічим не зрівняним запахом. У лікарні свій запах, у їдальні — свій, а в школі — особливий. Пахнуть парти, дошка, плакати, крейда. Всеповітря наповнене дитинством, сміхом, книгами, якимось чародійством. З радістю вдихаю це ріднеповітря, без якого, знаю, не зможу жити...
Ще із часів давньогрецького математика і містика Піфагора говорять про вплив чисел на характери і долі людей. Обчислюють число дня народження, число імені. А в нас, учителів, є не менш важлива дата — це1 вересня. Вона схожа на день народження, це дата, яку чекаєш із трепетом, надією, вірою у власні сили. Твої плани грандіозні, велика енергія і творчі амбіції переплітаються з таємничістю. Ми випробовуємо потребу обдаровувати всіх знаннями, ми любимо простір, гру і сюрпризи.
Що ж таке число 1? Що із цього приводу говорять психологи і доктори філософії? Число 1 — це джерело всіх чисел, початок усього живого, воно входить до складу будь-якого числа, але саме неподільне. Це число Сонця. Людям, пов'язаним із цим числом, властиві великодушність, прагнення створювати нове, авторитет, ініціативність, відчуття відповідальності. Це символ дії, це число мети.
Впізнаєте себе? Терпіння, невтомності, великої духовної вам мужності! І хай ваші методи і зусилля приведуть до успіху!
У класі свято
Уроки, уроки, уроки... Відчуваєш, що потрібно щось змінити, потрібне щось свіже, нове і починаєш писати сценарій до якого-небудь свята. Ці години і дні — справжній політ творчості і фантазії.
Ти отримуєш таке задоволення від хороших віршів, від знайденої пісні, яка дуже підходить до цього свята!
І ось процес підготовки: вивчаємо слова, співаємо пісні. Потім костюми, оформлення сцени, і стільки клопоту і дрібниць, що починаєш думати: «Для чого це треба було тобі? Адже це була тільки твоя ініціатива!» Але назад дороги немає, процес пішов, відкривається друге дихання і... гості та свято! А потім ти бачиш обличчя дітей і батьків, на прощання чуєш слова:
— Спасибі Вам за свято!
І усмішки, гарний настрій, слова подяки кудись дівають втому, відчай, роздратування, і думаєш:
— Все-таки потрібні свята!
І починається все спочатку!
Хто такий учитель? Що думають, що уявляють собі ті, хто оточує нас, почувши це слово? Які асоціації воно викликає? Якби поставити це питання старшому поколінню, нашим батькам, бабусям і дідусям, я знаю їхню відповідь. Учитель - це звучить, дійсно, гордо, а точніше, магічно. Це слово містить у собі якусь незвичайність, святість, обізнаність, інформованість, високу культуру. Ти - вчитель, і цим все сказано. Вчися!!!
Дякуємо за урок!
Багато чого ми вчимо дітей. І, звичайно, культури усного мовлення. Вчимо дивитися в очі співрозмовнику, не перебивати його, не розмахувати руками під час розмови, керувати силою свого голосу, пам'ятати про чітку дикцію і чистоту звуків, посміхатися, вживати ввічливі слова.
Проводимо виховні години, різні заходи, створюємо і розбираємо ситуації. Ти радієш, коли відповіді дітей правильні, коли школярі розуміють і сприймають те, що ти їм пояснюєш.
Дякую тобі, мій учню!
Немає коментарів:
Дописати коментар